درمان گردن درد با ورزش : گردن یکی از اعضای مهم بدن محسوب می گردد که وزن سر را تحمل می کند.بنابراین باید انعطاف بیشتری داشته باشد. یکی از قسمت های مهم نخاع و همینطور قسمتی از بدن از بین مهره های گردن عبور می کند. بنابراین با توجه به این موضوع، اهمیت مراقبت از گردن اهمیت پیدا می کند. بسیاری از افراد هستند که همه روزه از گردن درد رنج می برند و روزبه روز‌ به تعداد آن افزوده می شود.بیشترین علتی که منجر به درد در ناحیه گردن می شود ناشی از آرتروزستون فقرات گردنی،فتق دیسک گردن وسندرمهای عضلانی است.به طور معمول گردن درد نتیجه عادت های رفتاری بد هر شخص به وجود آمده و یا در اثر یک حادثه ایجاد می شود.

به عنوان مثال افرادی هستند که سر خود را بیش از حد به جلو، عقب و کناره ها تکان می دهند ویا اگر فردی در یک موقعیت طولانی گردن خود را ثابت نگه دارد مانند هنگامی که از‌ تلویزیون و یا کامپیوتر استفاده می کند، در‌این مواقع است که بروزکشیدگیرباط‌ها و تاندون‌های کمروگردن افرایش پیدا می کند.پس باید زمانی که مجبور هستیم در‌موقعیت های طولانی گردن خود را ثابت نگه داریم، استراحت های کوتاهی به خود داده و حرکات کششی مناسب و کوتاهی انجام دهید.دراین مطلب ما روش هایی را برای درمان گردن درد با ورزش بازگو می کنیم که با انجام آن می‌توانید از آن رهایی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید :  درمان کمردرد در خانه به کمک ورزش

درمان گردن درد با ورزش،درمان گردن درد،درمان گردن درد عصبی،درمان گردن درد در کودکان،درمان گردن درد و سردرد،درمان گردن درد مزمن،درمان گردن درد بعد از سزارین،درمان گردن درد بعد از بیدارشدن از خواب،درمان گردن درد شدید با ورزش،درمان گردن درد با حرکات شدید،راه های درمان گردن درد با ورزش

اهمیت انجام ورزش‌ های گردن برای درمان گردن درد با ورزش

همانطور که گفته شد ورزش یکی از روش هایی مناسب برای رهایی از گردن درد است . چرا که با این کار عضلات گردن تقویت می ‌شود و درد آن کاهش می یابد. علاوه بر این با انجام حرکات ورزشی می توانید از بروز مشکلات و درد در گردن نیز جلوگیری کنید.

درمان گردن درد با ورزش یک راه قطعی درمان آسیب های ورزشی از جمله درد های مربوط به گردن وستون فقرات است چونکه بیشترین وزن بدن را گردن تحمل می کند.

تکان دادن آرام گردن به جلو و عقب

دراین ورزش، باید ابتداگردن خودراصاف بگیرید و بعد از آن به آرامی چانه‌خودرابه سمت جلوببرید. در این حالت حدود ۵ ثانیه مکث کنید و بعد دوباره به حالت اولیه برگردید. سعی کنید این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

 

  • تکان دادن سربه بالا و پایین جهت درمان گردن درد با ورزش

در این حالت نباید به کمر خود قوس دهید و سعی کنید آنرا صاف نگه دارید سپس به آرامی سرخودرابه سمت عقب یا در واقع به سمت کمر خود ببرید. دقت کنید نباید آنقدر سر خود را به سمت کمر ببرید که نتوانید  تعادل خود را حفظ کنید.حدودا ۵ ثانیه در این حالت بمانیدو بعد از آن به حالت اول بازگردید. این ورزش برای گردن درد بسیار مفید است . به خصوص زمانی که که  شما در محل کار هستید.

بیشتر بخوانید :  علت درد سر شانه و راه های درمان درد سر شانه چیست؟

 

  • چرخاندن گردن به طرفین جهت درمان گردن درد با ورزش

در ابتدا گردن خودراصاف بگیریدومستقیمابه جلو نگاه کنید. و سپس آرام آرام سرخودرابه چپ بچرخانیدو ۱۰‌حدود ثانیه دراین حالت مکث کنید . بعد به حالت اولیه بازگردیدو دوباره آرام آرام سر خود را به سمت راست بچرخانید و حدود ۱۰ ثانیه در آن حالت نگه دارید و سپس به حالت اولیه بازگردید.سعی کنید این ورزش را بدون عجله انجام دهید. چراکه اگر این ورزش به آرامی انجام شود نتیجه بخش می باشد. سعی کنیدآنرا ۱۰ بار انجام دهید. این ورزش برای گردن دردبه ویژه درمحل کارمفید است.به خصوص زمانیکه کار و فعالیت شما به گونه ای است که مجبور هستید گردن خود را به سمت جلو و ثابت نگه دارید نیز مفید می باشد.

نکات دیگر برای درمان و پیشگیری از درد گردن

علاوه بر انجام حرکات ورزشی، مواردی دیگری نیز برای درمان و پیشگیری از بروز درد در ناحیه گردن وجود دارد که عبارتند از:

  • گرما درمانی:

شما می توانید با گرفتن یکدوش  آبگرم کمک زیادی به کاهش گردن کنید. فقط باید اجازه دهید که گردن شما مستقیما زیر آب گرم قرار گیرد. و با دست کمی روی گردن و سر شانه های خود را به آرامی ماساژ دهید.

 

  • استراحت:

گاهی فقط کافی است به گردن خود استراحت دهید و در حالی که عضلات کتف تان شل و ریلکس است،سرتان رابه یک طرف بچرخانید، به قدری که احساس کشش درگردن کنید ونگاهتان به روی کتفوشانه باشد. ۶ ثانیه در همان حالت بمانید.

بیشتر بخوانید :  درمان درد مچ دست

 

  • استفاده از بالش مناسب:

اگر‌شما از ان دسته افرادی هستید که عادت دارید در هنگام خواب بیشتر از‌ یک‌ بالش زیر سر خود بگذارید، باید بدانید که این کار برای گردن مفید نیست و باعث گردن درد می شود. بهتر است که از بالش طبی و یا بالش های مناسب استفاده کنید زیرا باعث می شود ستون فقرات گردن در وضعیت درست بمانند و به کاهش گردن درد کمک فراوانی می کند.

درمان گردن درد با ورزش یک راه قطعی درمان آسیب های ورزشی از جمله درد های مربوط به گردن وستون فقرات است چونکه بیشترین وزن بدن را گردن تحمل می کند.

سخن آخر

بهترین راه برای جلوگیری از مبتلا شدن به گردن درد، داشتن عضلاتی قوی باانعطاف‌پذیری بالا است چرا که باعث می شود مفاصل شمادربرابرپارگی وکشیدگی رباط‌هامقاوم شود و آسیب نبیند.ورزش های فراوان دیگری نیز وجود دارد که در درمان گردن درد مفید می باشند. باید توجه گردد که انجام تمامی این حرکات باید بر اساس اصول خاصی انجام گیرد. چرا که انجام نا صحیح هر کدام از آن ها ممکن است نتیجه عکس داشته و حتی درد گردن را بیشتر نماید. شما می توانید برای مشاوره و دریافت نحوه صحیح انجام ورزش برای درمان گردن درد با ورزش با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل نمایید.

منبع :میک بادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست