کمر رابط بین بالا تنه و پایین تنه انسان، می‌باشد.از این رو اگر ناحیه کمر دچار مشکلاتی شود هم ناحیه بالا تنه و هم ناحیه پایین تنه شخص درگیر می شود.موارد بسیار متعددی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد کمر درد در افراد شود.معمولا  درمان کمردرد در خانه بسیار روش مناسبی می باشد.

درمان کمردرد به علت اسپاسم  یارگ به رگ شدن رباط یا عضله در ناحیه‌ ی کمری،آرتروز و فشار برریشه‌های عصب‌هابه دلیل تنگی کانال نخاع یافتق دیسکمی باشد.گاهی اوقات  ممکن است درمان کمر درد طولانی شود. اما بهتر است فرددرمان خود را به تاخیر نیاندازد چراکه ممکن دچار عوارضی دیگر شود و حتی دیگر در نشست و برخاست هم‌ دچار مشکلاتی جدی شود. در این مواقع ممکن است بیمار برای کاهش درد مسکن مصرف کند. مسکن درد را کاهش می دهد ولی در دراز مدت باعث آسیب های دیگری به بدن می شود.اگرچه همه افراد ممکن است دچار کمر درد شوند اما این بیماری در افرادی که در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال هستندشایع تر است.کمر درد ممکن چند روز‌ طول بکشد و خود به خودبهتر شود و نیازی به دکتر رفتن نباشد. ما در اینجا چند نمونه از درمان های خانگی کمر درد را بازگو می نماییم.

درمان کمردرد در خانه،درمان کمردرد،درمان کمردرد و پا درد،درمان کمردرد برای همیشه،درمان کمردرد در بارداری،درمان کمردرد شدید،درمان کمردرد خانگی،درمان کمردرد با ورزش و حرکات اصلاحی،راه های درمان کمردرد با ورزش

یکی‌از درمان های خانگی‌  کمر درد استفاده از کمپرس آب سرد یا گرم‌ می‌باشد.بسته به سیستم بدنتان می توانید از کمپرس آب یخ و آب داغ برای درمان کمر درد خود استفاده کنید. به عبارت دیگر در بعضی افراد کمپرس آب گرم و در بعضی افراد کمپرس آب سردباعث کاهش کمر درد می شود.کمپرس آب گرم نباید به حدی داغ  باشد که باعث سوختن پوست بدنتان شود و کمپرس آب سرد  را هم نباید به مدت طولانی بر روی کمر خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید :  درد سرشانه و درمان درد سرشانه

مزایای استفاده ازکمپرس آب یخ برای درمان کمردرد در خانه:

  • باعث کاهش التهابات می شود.
  • باعث بی حس شدن ناحیه دردناک می شود.
  • باعث تحریک سیستم عصبی شده و درد را کاهش می دهد.

 

درمان کمردرد در خانه،درمان کمردرد،درمان کمردرد و پا درد،درمان کمردرد برای همیشه،درمان کمردرد در بارداری،درمان کمردرد شدید،درمان کمردرد خانگی،درمان کمردرد با ورزش و حرکات اصلاحی،راه های درمان کمردرد با ورزش

مزایای استفاده ازکمپرس آبداغ برای درمان کمر درد:

باعث جریان خون بیشتر در ناحیه درد می شود‌ و با زیاد شدن جریان خون، مواد مغذی بیشتری به آن قسمت وارد می شود پس  باعث التیام درد می شود. به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از دوش داغ، جکوزی و حتی استراحت کردن بر سطح داغ می تواند باعث ایجاد التیام در ناحیه کمر درد شود.

 

  1. تقویت عضلات همسترینگ  :

از انواع درمان کمردرد در خانه می توان به تقویت عضلات همسترینگ پا اشاره کرد. چرا که اگر عضلات همسترینگ تقویت شوند باعث کاهش فشاربرروی کمر میشوند زیرا این عضلات مقداری از فشار را خودشان تحمل می کنند. در اینصورت درد ناشی از کمر درد به میزان بسیاری کاهش می یابد. برای انجام این کار بهتر است ابتدا بدن خود را گرم کنید و حداقل دو بار در روزعضلات همسترینگ پاهایتان راتحت کشش قراردهید.

بیشتر بخوانید :  علت درد سر شانه و راه های درمان درد سر شانه چیست؟

 

 

  1. پشت به دیوار نشستن :

 

ورزش خانگی دیگرکه می‌توانید برای درمان کمر درد خود استفاده کنیدپشت به دیوارنشستن است. در این روش باید ۳۰ سانتیمتر از دیوار فاصله بگیرید، سپس به  قدری به عقب متمایل شوید که پشتتان صاف به دیوار متمایل شود. درحالیکه پشتتان به دیوار چسبیده، آرام آرام به پایین سر بخورید. تا زمانی که زانویتان به آرامی خم شد سر دادن را متوقف کنید. درهمان حالت، یعنی با زانوهای خم شده به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر مکث کنید. اگر بتوانید این حرکت را ۸ تا ۱۲ بار انجام دهید، عضلات پشت تان قوی تر می شود.

 

  1. رعایت ارگونومی :

سعی کنید در خانه از صندلی‌های ارگونومیک استفاده کنید زیرا حالت قرارگیری کمر شما در این صندلی ها بهتر است بنابراین کمر شما در حالت مناسبی قرار می گیرد و پس از مدتی کمر درد شما کاهش می یابد.

 

  1. اصلاح حالت نشستن :

اصلاح حالت نشستن در صندلی می تواند کمک‌شایانی به کاهش و یا افزایش کمر درد کند. در هنگام نشستن نباید به جلو قوز کنید و یا در لبه صندلی بنشینید زیرا این نوع نشستن باعث افزایش کمر درد در دراز مدت می شود.همچنین طرز صحیح  نشستن اینگونه است که حتما از پشتی صندلی استفاده کرده و صاف بنشینید.

بیشتر بخوانید :  درمان درد مچ دست

 

  1. انجام مدیتیشن جهت درمان کمردرد در خانه :

مدیتیشن نیزیکی ازدرمانهای خانگی موثربرای درمان بسیاری از درد ها از جمله کمر ‌درد می‌باشد. مدیتیشن یک ورزش سبک و البته موثر در درمان کمر درد می باشد.درمدیتیشن،شمافقط بایدچشمان خودراببندید،راحت بنشینیدواجازه دهیدکه ذهنتان خالی از افکار منفی شود. همچنین برای تاثیر گذاری بیشترمیتوانید یک پدگرمبر روی کمرخوداستفادهکنید، این کار منجر به  کاهش کمر درد می شود.

درمان کمردرد در خانه،درمان کمردرد،درمان کمردرد و پا درد،درمان کمردرد برای همیشه،درمان کمردرد در بارداری،درمان کمردرد شدید،درمان کمردرد خانگی،درمان کمردرد با ورزش و حرکات اصلاحی،راه های درمان کمردرد با ورزش

 

سخن پایانی

به طور کلی برای آنکه در بلند مدت از شر کمر درد راحت شوید باید سبک زندگیتان را تغییر دهید. موارد متعدد بسیاری وجود دارد که با انجامشان می توانید به طور کامل از شر کمر درد رهایی یابید. البته نکته حائز اهمیت این است که انجام هر یک از روش های درمانی یاد شده برای هر فرد متفاوت است. برای آنکه بدانید کدام روش درمانی برای شما مناسب تر است، بهتر است از مشاورین ما در این زمینه یاری بخواهید. کارشناسان ما در اسرع وقت می توانند روش های نوین و کاربردی متنوعی را برای رفع کمر درد، بدون نیاز به درمان های پزشکی به شما ارائه نمایند.

منبع :میک بادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست